ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းဟာ အရင္ စစ္အစိုးရ ေခတ္တေလ်ာက္လံုး ျပည္သူေတြ ဖုန္းအသံုးမ..

မန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းဟာ အရင္ စစ္အစိုးရ ေခတ္တေလ်ာက္လံုး ျပည္သူေတြ ဖုန္းအသံုးမျပဳႏုိိင္ေအာင္ ဒုကၡအၾကီးအက်ယ္ ေပးခဲ့တဲ့နည္းတူ ေခတ္သစ္မွာလည္း ျပည္သူေတြကို ၀န္ေဆာင္မွဳ ေကာင္းေကာင္းေပးတာ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။

“ ဖုန္းကိုင္ၾကပါ။”-စည္သူေအာင္ျမင့္။

အခုရက္ပိုင္း ထြက္ေပၚလာတဲ့ သတင္းေတြထဲမွာ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ရထားတဲ့ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြေသာ ၀န္ေဆာင္မွဳ သတင္းေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ အရင္က မၾကားမသိခဲ့ဖူးတဲ့ ၀န္ေဆာင္မွဳေတြ၊ ျပည္ပ ေခၚဆိုခ ႏွဳန္းထားေတြကို ေၾကာ္ျငာျပိဳင္ဆိုင္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီ ျပိဳင္ဆုိင္မွဳထဲမွာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးကေရာ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ျပိဳင္မွဳ ျပဳေနျပီလား၊ ဒီ ဆက္သြယ္ေရးေလာက ျပိဳင္ဆုိင္မွဳေတြကို ျပည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ ခံစားႏုိင္ျပီလဲ၊ ေနာင္ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာႏိုင္သလဲ ဆိုတာ ေလ့လာ စူးစမ္းၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။
အားလံုးသိၾကျပီးျဖစ္တဲ့အတိုင္း ခုဆို ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူ (၃) ဦးရွိသြားပါျပီ။ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး၊ ေနာ္ေ၀ အေျခစိုက္ တယ္လီေနာနဲ႔ ကာတာ အေျခစိုက္ ေအာ္ရီဒူး တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ( နာမည္ခံမထားတဲ့ တပ္မေတာ္ပိုင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္းကိုပါ ေပါင္းရင္ ေအာ္ပေရတာ ေလးခုပါ) ႏိုင္ငံတကာ အေျခစိုက္ ေအာ္ပေရတာေတြဟာ ၀န္ေဆာင္မွဳ စေပးတာနဲ႔ တယ္လီဖုန္း ဆက္သြယ္ေျပာဆုိခကို ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးရဲ႕ တစ္၀က္ပဲ ေကာက္ပါတယ္။ လက္ရွိ အခ်ိန္ထိ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးနဲ႔ တပ္မေတာ္ပိုင္ MEC က ဖုန္းေျပာခ တစ္မိနစ္ က်ပ္ ၅၀ မေလ်ာ့ေသးေပမယ့္ တယ္လီေနာ နဲ႔ ေအာ္ရီဒူးက တစ္မိနစ္ ၂၅ က်ပ္ပါ။ ေအာ္ရီဒူးဆိုရင္ ေနာက္ပိုင္း ဖုန္းေျပာခ ကို စကၠန္႔နဲ႔ ျဖတ္တဲ့အတြက္ ဖုန္းတစ္ခါေျပာ ၅-၆ က်ပ္ ေလာက္ပဲ က်သင့္တာမ်ိဳးေတာင္ ရွိပါတယ္။
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးနဲ႔ ႏွိဳင္းယွဥ္ရင္ ဖုန္းေျပာခ သက္သက္ ေလ်ာ့ခ်ရံု မဟုတ္ပါဘူး။ က်ပ္ ၁၅၀၀ တန္ ဆင္းကဒ္ကုိ စျပီး ၀ယ္ရံုနဲ႕ ဖုန္းေျပာဆိုခ တန္ဘိုး ပမာဏ တစ္ခု ထည့္ထားေပးတာ၊ အင္တာနက္ အသံုးျပဳခ တန္ဘိုးပမာဏ တစ္ခု ထည့္ထားေပးတာေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း သီးျခား၀န္ေဆာင္မွဳ ေပးတဲ့ အစီအစဥ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလည္း လုပ္ကိုင္လာၾကပါတယ္။ ေအာ္ရီဒူးဆိုရင္ ကိုယ့္ဖုန္းထဲမွာ ရွိတဲ့ ၾကိဳတင္ျဖည့္သြင္းထားတဲ့ ေငြ အျခား ေအာ္ရီဒူး ဆင္းကဒ္ ကိုင္ထားသူဆီ အလြယ္တကူ လႊဲႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဆီမွာ ေငြကုန္ေနေပမယ့္ အျခားသူတစ္ေယာက္ေယာက္ဆီ ဖုန္းဘီလ္ ျဖည့္ေပးဖို႔ မက္ေဆ့ခ်္ ပို႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဖုန္းဘီလ္မွာ ေငြမရွိရင္လည္း အျခား တစ္ေယာက္ေယာက္က ကိုယ့္ကို ျပန္ေခၚဖို႔ မက္ေဆ့ခ်္ ပို႕ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေအာ္ရီဒူးနဲ႔ တယ္လီေနာဟာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးက မေပးတဲ့ အဲလို ၀န္ေဆာင္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြ ေပးလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ ထူးျခားတာက ႏိုိင္ငံျခား ဆက္သြယ္ေျပာဆုိခေတြ ေလ်ာ့ခ်တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာ္ရီဒူးဆုိရင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု နဲ႔ ကေနဒါကို တစ္မိနစ္ က်ပ္ ၁၀၀၊ တရုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ကင္မရြန္းနဲ႔ အာစီယံ ႏုိင္ငံေတြကို တစ္မိနစ္ က်ပ္ ၂၀၀ ႏွဳန္းနဲ႔ ေခၚႏိုင္တဲ့အထိ ေစ်းသက္သာပါတယ္။ ဒါတင္လား ဆုိေတာ့ မကေသးပါဘူး။ ဆမ္ေဆာင္း၊ ကူးလ္ပက္၊ ဟာေ၀းနဲ႔ အျခား ဖုန္းဟင္းဆက္ ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းျပီး ဟင္းဆက္၀ယ္တဲ့သူေတြကို ဖုန္းေျပာခ အပိုေဆာင္းေပးတာမ်ိဳးေတြလည္း လုပ္လာပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ က်ပ္ ႏွစ္ေသာင္းတန္ ဟင္းဆက္၀ယ္သူေတြကို ေအာ္ရီဒူးက သူ႕ကြန္ယက္အတြင္း ဖုန္းေျပာခ က်ပ္ ၂ ေသာင္းဖိုးေပးတာ၊ က်ပ္ ၄ ေသာင္းတန္၊ ၆ ေသာင္းတန္ ဖုန္းဟင္းဆက္ ၀ယ္တဲ့သူေတြကို က်ပ္ ၄ ေသာင္းဖိုး၊ က်ပ္ ၆ ေသာင္းဖိုး အပိုေဆာင္းေပးတာမ်ိဳးအထိ ပံပုိးလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
အားလံုးသိျပီးျဖစ္တဲ့အတိုင္း ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးကေတာ့ ဘာမွ အေျပာင္းအလဲ မလုပ္ပါဘူး။ ဖုန္းေျပာဆိုခ တစ္မိနစ္ က်ပ္ ၅၀ တစ္ျပားမွ မေလ်ာ့ပါဘူး။ ဒီလို မလုပ္ေသးတာဟာလည္း အေၾကာင္းအခ်က္ ႏွစ္ခု ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္က ႏုိင္ငံျခား ေအာ္ပေရတာ ႏွစ္ဦးျဖစ္တဲ့ တယ္လီေနာ နဲ႔ ေအာ္ရီဒူးက ကြန္ယက္ေတြ သိပ္ မက်ယ္ျပန္႔ေသးတာ၊ တစ္နည္းေျပာရရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ရဲ႕ GSM, CDMA 800, CDMA 450, CDMA 800 MEC ဖုန္းေတြကိုပဲ ၾကိဳက္ၾကိဳက္မၾကိဳက္ၾကိဳက္ သံုးစြဲေနရေသးတာ၊ လက္ရွိ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ဆင္းကဒ္ အသံုးျပဳေနသူေတြအေနနဲ႔ အမ်ားျပည္သူ သိရွိျပီး နံပါတ္ကို ကိုင္ေဆာင္ထားသူေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒီ ဆင္းကဒ္ေတြကို လြယ္လြယ္နဲ႔ လႊင့္မပစ္ႏုိင္တာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ဆိုတာ အစိုးရပိုင္၊ တစ္နည္းေျပာရရင္ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခြန္ဘ႑ာေငြနဲ႔ တည္ေဆာက္လည္ပါတ္ေနတဲ့ ျပည္သူပိုင္ လုပ္ငန္းၾကီး တစ္ခုျဖစ္တာေၾကာင့္ အျခား ႏုိင္ငံတကာ ေအာ္ပေရတာေတြနဲ႔ ႏွိဳင္းယွဥ္ရင္ ကိုယ့္ႏုိင္ငံသားေတြ အသံုးျပဳခ သက္သာေအာင္၊ ၀န္ေဆာင္မွဳ ပိုေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးရမယ့္ တာ၀န္ရွိေပမယ့္ အဲလို မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ အရင္ စစ္အစိုးရ ေခတ္တေလ်ာက္လံုး ျပည္သူေတြ ဖုန္းအသံုးမျပဳႏုိိင္ေအာင္ ဒုကၡအၾကီးအက်ယ္ ေပးခဲ့တဲ့နည္းတူ ေခတ္သစ္မွာလည္း ျပည္သူေတြကို ၀န္ေဆာင္မွဳ ေကာင္းေကာင္းေပးတာ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။
ဒီအတြက္ ေနာက္ပိုင္း ျပည္သူေတြအၾကားမွာ ဖုန္းကိုင္တာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ယဥ္ေက်းမွဳ တစ္ခု ထြန္းကားလာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဖုန္းဆင္းကဒ္ ႏွစ္ခု ကိုင္တာမ်ိဳးပါ။ ဆင္းကဒ္တစ္ခုကေတာ့ အရင္ကတည္းက ကိုင္ေနၾက ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ရဲ႕ ဆင္းကဒ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ျပီး ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ေအာ္ပေရတာ အသစ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေအာ္ရီဒူး၊ ဒါမွမဟုတ္ တယ္လီေနာ ဆင္းကဒ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ဆီ ၀င္လာတဲ့ ဖုန္းေတြကို လက္ခံဖို႔ အတြက္ ဆင္းကဒ္အေဟာင္း နံပါတ္ အေဟာင္းကို ဆက္ကိုင္ေနရတာ ျဖစ္ျပီး ကိုယ္က အျခားသူကို ျပန္ေခၚဖို႔အတြက္ ေအာ္ရီဒူး ဒါမွမဟုတ္ တယ္လီေနာ ဆင္းကဒ္ သံုးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လည္း သံုးသင့္ပါတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ဆင္းကဒ္သံုးျပီး တစ္လ ဖုန္းေျပာဆိုခ က်ပ္ တစ္ေသာင္း က်သင့္ေနသူဟာ အျခား ေအာ္ရီဒူး ဒါမွမဟုတ္ တယ္လီေနာ ဆင္းကဒ္ တစ္ခုခုေျပာင္းသံုးျပီး ဖုန္းေခၚရင္ က်ပ္ ၅၀၀၀ ေအာက္ပဲ က်သင့္မွာ ေသျခာပါတယ္။ ဒါတင္မက အျခား ၀န္ေဆာင္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလည္း ရပါဦးမယ္။
ဒါေပမယ့္ ျပသနာ တစ္ခုက ရွိေနပါေသးတယ္။ ေအာ္ရီဒူး ဒါမွမဟုတ္ တယ္လီေနာ ဆင္းကဒ္တစ္ခုခုကေန ဖုန္းဆက္ရင္ ဖုန္းမကိုင္သူ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနတာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အလုပ္မ်ားေနသူေတြျဖစ္လို႔ သူတို႔ မသိတဲ့၊ မွတ္မထားတဲ့ ဖုန္း ၀င္လာရင္ မကိုင္တာမ်ိဳး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဖုန္းေတြေပါလာတဲ့ အေျခအေနေအာက္မွာ ဖုန္းအသံုးျပဳျပီး ေႏွာင့္ယွက္တာ၊ ျခိမ္းေျခာက္တာ စတာမ်ိဳးေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္ ဖုန္းမကိုင္ၾကတာပါ။ ဒီအတြက္ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္နဂိုမူရင္း ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ဖုန္းနဲ႔ပဲ ျပန္ဆက္သြယ္ရတဲ့ အေျခအေန ျပန္ ျပန္ ဆိုက္သြားေစပါတယ္။ ျပည္သူေတြ ဖုန္းေျပာဆိုခ သက္သာေအာင္ ၾကံစည္ၾကေပမယ့္ ၾကံစည္သေလာက္ အထ မေျမာက္ပဲ ျပည္သူေတြကို ေမတၱာမထားတဲ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးဆီကိုပဲ ေငြက ေရာက္ေရာက္သြားေနတာပါ။ ဒီအတြက္ ျပည္သူေတြကို ဖုန္း၀င္လာရင္ ကိုယ္မသိတဲ့ နံပါတ္ေတြပဲ ျဖစ္ေနပါေစ၊ ဖုန္းကိုင္ နားေထာင္ ေပးသင့္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

မဇၥ်ိမ သတင္းစာ၊ ၅-၁-၁၅။ စာ-၆။
စည္သူေအာင္ျမင့္